[プレスイベント招待状:image]
アマゾンのプレスイベントが話題になっている。9月28日の招待状が各方面に発出されたからだ。
NYTimes.com: “Is the Amazon Press Conference About a Color Kindle?” by Nick Bilton: 23 September 2011
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カラー Kindle タブレットか?
アマゾンは金曜日に技術ブロガーやジャーナリストに対してEメールを送付した。ニューヨークで水曜日[9月28日]にプレス会合を開くというものだ。
On Friday, Amazon sent an e-mail to technology bloggers and journalists announcing a press conference to be held in New York on Wednesday.
招待状は例によって謎めいたもので、「アマゾンのプレス会合にご参加ください」とあるだけだ。ついに待望のアマゾンカラータブレットの準備が整った可能性がある。
Although the invite was typically cryptic, simply saying: “Please join us for an Amazon press conference,” it’s possible the company is finally ready to announce its long-awaited color tablet.
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タッチスクリーンのカラー Kindle が発表されるのではないかという記事だが、John Gruber の視点がオモシロい。
まずひとつは、新しいタブレットが真の意味で iPad の対抗馬になり得るという視点だ。
Daring Fireball: “MG Siegler’s Hands-On Report on the Imminent Amazon Kindle Tablet” by John Gruber: 02 September 2011
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エコシステムを持つタブレットはこれだけ
発表目前のアマゾン Kindle タブレットに実際に触ってみた MG Siegler の報告
MG Siegler’s Hands-On Report on the Imminent Amazon Kindle Tablet
7インチのカラータッチスクリーン、E-Ink 電子ペーパーではない、Android をカスタマイズしたアマゾンブランドのフォークを搭載。iPad のライバルとしては初めて成功するものとなるだろう。アマゾンにはすべてをカバーするエコシステムがある。まず Kindle ブランド、Kindle に満足しているユーザー、書籍、雑誌、新聞、映画。他の Android タブレットにはすべて欠けているものだ。
7-inch color touchscreen, no e-ink, running a customized Amazon-branded fork of Android. This will be the first successful iPad rival. Amazon has the whole ecosystem in place: the existing Kindle brand, happy Kindle users, books, magazines, newspapers, movies. That’s what all the other Android tablets lack.
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もうひとつは、念頭においているかユーザーが誰かという点。
Daring Fireball: “Amazon Press Event Next Week” by John Gruber: 23 September 2011
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異なるユーザーを念頭においている
来週のアマゾンのプレスイベントについて
ニューヨークで行なわれるところがオモシロい。
Amazon Press Event Next Week
Interesting that they do these in New York.
追記:出版業がニューヨーク市に集中しているのは周知の事実なのに、どうしてオモシロいと考えたのかとたくさんの読者から尋ねられた。私はオモシロいといっただけで、驚いたとはいっていない。アマゾンが相手にしているのは異なるタイプの聴衆であることを示している。デバイスのハードウェアやソフトウェアそのものにはあまり重きをおかず、むしろデバイスが提供するメディアコンテンツにフォーカスするユーザーだ。
UPDATE: A bunch of readers question why I think that’s interesting, given that the publishing industry is centered squarely in NYC. I didn’t say it was surprising, just interesting — it showcases that Amazon is playing to a different audience. Less focused on the device’s hardware and software, more focused on the media content the device will allow users to enjoy.
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さて、ニューヨークに集中するメディアはどのような反応を示すだろうか・・・
★ →[原文を見る:Original Text]
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日本ではアマゾンからKindleで電子書籍が買えないので、どれだけiPadの市場を食えるか未知数では?