[障害者とアップル:image]
MacDailyNews がとてもいい話だと、読者からのメールを載せている。
MacDailyNews: “My wonderful experience with Apple today“: 25 September 2011
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初代 iPad に問題
私の初代 iPad 3G にハード上の問題が生じたので、アップルに電話して助けを求めた。今日の午後、またアップルに電話を入れた。月曜に保証が切れることに気付いたからだ。インプット領域が問題で、とても遅いのだ。
I have had a hardware issue recently with my original iPad 3G. I called Apple recently and they tried to assist me with the problem. I telephoned them again this afternoon because I discovered my warranty was going to run out on Monday. The problem I had was with the input area, it was slow.
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店まで来なくてもいい
ともかく、シニアの技術アドバイザーと話したところ、わざわざアップルストアまで来なくてもいい、別のものが来るまで待たなくてもいいといってくれた。自分が視覚障害者だったからだ。スゴい! しばらくお待ちください、アップルから電話をいれますからと彼はいった。
Anyway, I spoke with a senior technical advisor and he didn’t want me to go to the trouble of going to an Apple Store or having to wait for another device because I am visually impaired… big time. He said hang on and you should receive a call from Apple.
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私の John Hancock
一時間もしないうちに電話が来て、新品の iPad 2 3G を発送するという。契約にサインしてくれれば返送用のボックスも送るという。アップルがまず新品を発送してくれるので、いま持っているものを返送するまでの間 iPad なしにならずに済むわけ。私のサイン(my John Hancock[注])をメールで送ったところ、明日にも iPad を発送してくれるという。黒と白の好みも尋ねられ、白がいいと答えたら、そうするといってくれた。
[注]独立宣言書に署名されたサインの中でジョン・ハンコックのサインが一番大きかったので、「John Hancock」が「サイン」の代名詞として用いられることもある。
Within an hour they were calling to inform me that they were shipping me a brand new iPad 2 3G and to simply sign the agreement so they could send me a box for the one I presently have. They’re shipping the new one first so I am not without one in the meantime. and email my John Hancock and they would ship out the device to me tomorrow. They asked if I wanted white or black, I said white and sure enough the guy confirmed that they would be sending me a white one.
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椅子から転げ落ちんばかり
礼を言うには及ばないというこの担当者とアップルの親切さには驚愕した。なんとすばらしい会社だろう。とても感動した。私の主人はほとんど椅子から転げ落ちんばかりだった。本当よ!
I am sitting shell shocked from the kindness this agent and Apple in general has shown me, never mind grateful. What a company and I am so impressed. My husband nearly fell off his chair! I kid you not!
素晴らしい!
Amazing!
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顧客満足度でアップルが8年連続トップだそうだ。
きっとこういうことの積み重ねがユーザーの信頼を得ているのだろう・・・
★ →[原文を見る:Original Text]
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