インディーデベロッパ Chris Eidhof の発言がおもしろい。
Chris Eidhof: “Why I develop for iOS” by Chris Eidhof: 04 August 2011
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インディーデベロッパ
自分はなぜ iOS を開発環境として選んだのだろうと自問することがある。自分は Haskell[ハスケル:純粋関数型プログラミング言語]の開発もできるし、クールな HTML5 やコンパイラ製作もできる。インディーデベロッパとしての自分が、iOS で開発をする主な理由は次のようなものだ。
Sometimes I ask myself the question: why do I develop for iOS? I could also do Haskell development, do cool HTML5 stuff, or build compilers. As an indie developer, these are some important reasons for me.
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1)ハイエンド向けプラットフォーム
High-end platform
スマートフォンやタブレットの中でも iPhone や iPad はハイエンド向けだ。優れた体験のためならより多くカネを出すことをユーザーが厭わないということだ。その副次効果として、アプリにも、またアプリ内課金[in-app purchase:アプリ内に埋め込まれた直接購買機能]にもよろこんでカネを払う。インディーデベロッパにとってこれは素晴しいことだ。顧客がよろこべばよろこぶほど、我々にとってもいいというわけ。そして最終的にはデベロッパが金額に値するものを作ることになる。ハイエンド顧客に売る方がずっと容易なのだ。
The iPhone and iPad are the high-end of the smartphones and tablets. This means that the people who use it are willing to pay more money for a better experience. As a side effect, they are also willing to pay for apps, and willing to pay for in-app purchases. For an indie developer, this is great. The more willing your customers are to spend, the better it is for us. Ultimately, it comes down to the developer making something that is worth the money, but it’s a lot easier to sell to high-end customers.
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2)閉じた環境
Closed environment
閉じた環境(クローズドシステム)にはたくさんのデメリットがあるがここでは触れない。しかし顧客から見ると、それはおおむね大きなメリットとなる。アプリが信用できるからだ。どのアプリもアップルが目を通しているので信用できるのを知っている。アプリ内課金も iOS プラットフォームに組み込まれているので支払いも信用できる。ひいてはデベロッパが課金するのも容易になる。
There are a lot of disadvantages to having a closed environment, which is beyond the scope of this post. However, for customers it is mostly a big advantage: they can trust the applications. Because every single application has been reviewed by Apple, they know they can trust it. Because in-app purchases are built into the iOS Platform, they know they can trust the payments, which again makes it easier for developers to charge for something.
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3)イノベーションの可能性
Lots of possibilities for innovation
確かにイノベーションは至るところにある。しかしモバイルデバイスとなると、イノベーションはまだまだ氷山の一角に過ぎないという気がする。ロケーションセンサについてももっと出来る事があるはずだ。いつも電話を手放さず、常時インターネットにつながっているのだから。ウェブであれ、デスクトップであれ、イノベーションの余地はたくさんある。しかし新しいアイデアを思いつくのははるかに難しい。
Innovation can definitely be everywhere, but I have the feeling we’re still only seeing the tip of the iceberg when it comes to innovation on mobile devices. There is so much more we can still do with the location sensors, the fact that we always carry our phones, always have an internet connection, et cetera. With the web or on the desktop there is still a lot of room for innovation too, but it is a lot harder to come up with new ideas.
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4)ウェブ開発よりずっと難しい
More difficult than web development
iOS プログラミングはウェブ開発よりずっと難しい。メモリ管理が必要だし、デザインパターンを利用し、新しい言語の習得も必要だ。ウェブ開発なら徐々に入っていって、最初は HTML に変更を加え、それから自分の HTML サイトを作り、PHP を追加したりできる。iOS プログラミングに入る敷居は高いのだ。しかし iOS デベロッパとしては認められ易いということでもある。
It is more difficult to get started with iOS programming than with web development. You need to do memory management, need to work with design patterns, learn a new language, and more. In web development, you can gradually ease in to it by first modifying HTML, then building your own HTML site, adding PHP, and so on. This makes the barrier to entry harder, which means it is easier to get noticed as an iOS developer.
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5)ライブラリーがすごい
Great libraries
アップルの提供するライブラリーはすばらしい。自分は正直 Objective-C は好きでないが、アップルが提供するフレームワークは実にすばらしい。例えばアニメーションはめちゃ簡単だし、すべてがよく考えられている。だから作業するのが楽しくなる。
Apple provides awesome libraries. Even though I don’t like Objective-C so much, the frameworks they provide are really great. For example, animation is super-easy, and everything is very well thought out. This makes it a pleasure to work with.
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6)クオリティを尊ぶカルチャー
Culture of quality
Mac でも iOS でも、常に品質を尊ぶカルチャーがある。よく洗練されたアプリケーションは、デベロッパがどれだけ努力したかがよく分かる。デベロッパにとって楽しく、勇気づけられることだ。ユーザーの水準もより高くなる。アップル提供のデフォルトはとてもクオリティが高い。ということは見栄えがよく、うまく動くものを作るのが容易になるということだ。
On Mac and iOS, there has always been a culture of quality. Applications are very polished, and you can see that developers really put effort into building their products. This is a lot of fun and very inspiring for a developer. It pushes you to raise the bar and have higher standards. The defaults provided by Apple are very high quality too, which means it’s easy to build something that works and looks good.
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以上が・・・
以上が iOS を開発環境として自分が選んだ理由だ。もちろん大変バイアスされていると思うので、他人の意見にも謙虚に耳を傾けたい。
These are the reasons why I choose to develop for iOS. Of course, it is very biased, so I look forward to seeing your comments.
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デベロッパの思いが率直に語られているところが興味深い。
Android のデベロッパはどんな意見だろうか・・・
★ →[原文を見る:Original Text]
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