どうやら9月には2種類の新しい iPhone が出ることは間違いなさそうだ。新デザインのハイエンドモデルに加えて、それとは別のローエンドモデルだ。
ウワサの中心は専らハイエンドモデルだが、重要なのはローエンドモデルの方だと Seth Weintraub がいっている。
9to5Mac: “There will be two different iPhones in September and the cheaper one is more important” by Seth Weintraub: 07 July 2011
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ローエンドモデル vs ハイエンドモデル
今現在まったく異なる2つの iPhone が市販されている。 iPhone 3GS と iPhone 4 だ。iPhone 4 はハイエンドモデル、iPhone 3GS はより安価なモデルだ。
[…] There are currently two totally distinct iPhones on the market: the iPhone 3GS and the iPhone 4. The 3GS is at a cheaper price point while the iPhone 4 is the high-end line.
9月になっても同じことになるのだろうか。 iPhone 4 がローエンドモデルで iPhone 5 がハイエンドということに・・・
So we’ll have the same thing in September? iPhone 4 is the low end and iPhone 5 the high end?
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まったく新しいローエンドモデルが必要
そうとも思えない。iPhone 4 の価格では安い Android フォンに太刀打ちできないからだ。iPhone 4 の価格は現在 600 ドル以上する。それが一夜にして半額になるとは考えられない。現在の 3GS ですら価格の点では競争にならない。Android との競争に打ち勝つためにはまったく新しいローエンドモデルが必要だ。
I’m not so sure. For one, the price of an iPhone 4 isn’t going to compete with cheap Android phones in any way. Apple is currently selling them for over $600. They aren’t going to cut the price in half overnight. The 3GS doesn’t currently compete on price either. I think that to compete on price with Android, Apple has to make a totally new low end phone as well.
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iPod touch がヒント
[iPhone 4 と iPod touch のディスプレイの比較 | YouTube]
それはどんなものになるか? そのヒントを与えてくれるのが iPod touch だと思う。iPod touch のスクリーンは iPhone 4 と同じ解像度だが、IPS 方式[In-Plane Switching:日立が開発した液晶ディスプレイの一形式]ではないので視角によって表示ムラができる。(ビデオ参照)
What’s it going to be? I think a good place to start looking is the curent iPod touch. The iPod touch has the same resolution screen as the iPhone 4 but with poor(er) viewing angles because the screen doesn’t have In-Plane Switching. (video below)
背面カメラは iPhone 4 より一桁劣るほか、GPS はなく、RAM も少なく、バッテリーの持ちも悪い。
Also, the back camera is an order of magnitude worse than the iPhone 4′s, it doesn’t have GPS, has less RAM and the battery doesn’t last quite as long.
それに当然「電話」機能はない。
…and obviously the iPod lacks the “phone” bits.
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229 ドルの iPod touch
それでも「もう少しで iPhone になる」iPod touch は、店頭価格 229 ドル(ディスカウントなら 200 ドル以下)で結構売れて大きな利益を上げている。電話会社と2年縛り契約のない 650 ドルの iPhone 4 と比べてもそうだ。登場して1年以上経つこの iPod touch プラットフォームを利用すれば、安価な iPhone を作れないわけではないと私は考える。
But Apple somehow makes a lot of money selling this “almost iPhone” for just $229 retail (and under $200 at discounts) vs. the $650 that the iPhone 4 fetches without a plan. It doesn’t seem infeasible to me that Apple could use the iPod touch platform that debuted a full year ago to build a cheap iPhone device.
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iPhone lite それとも iPhone Air?
こうすれいいのだ。
Here’s how:
iPod touch と同じハードを使う。GPS/3G ベースバンドチップと電話の配線、3メガピクセルのカメラを加える。そうすれば iPhone lite の 99% は出来上がりだ。iPhone Air と呼んだっていい。
Start with the same hardware. Add the GPS/3G baseband chips and some phone wiring and a solid 3 megapixel camera and you are 99% of the way to an iPhone lite. iPhone Air? Whatever.
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安価な世界モデル
こんなモデルを作れば、iPhone 4 より薄く、しかもほとんどスペックの変わらない iPhone が 299 ドルで出来ることになる。しかももっといいことがある。
Apple could make this device, one that is thinner than an iPhone 4, with most of the same specs, for $299. But here’s the best part:
それは米国および世界の4つ(10?)のすべてのネットワークで利用できる世界モデルになり得ることだ。すでにアップルは Verizon iPhone と iPad で Qualcomm Gobi チップを採用している。
This iPhone could be a world phone that works on all four (10?) US networks and abroad. Apple already has Qualcomm Gobi chips in its Verizon iPhone and iPad.
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電話会社に競争させる
この商品をどう位置付けるか、アップルはその考え方を変えると思う。iPod を売るようにして iPhone を売るのだ。Apple Store でも、Amazon でも、空港のキオスクでも・・・。そしてケースメーカーのように電話会社にもサービスの価格や質で競争させる。AT&T のネットワークで使えるが、その対応が悪ければ Verizon や Sprint に行けばいい。アップルが reprogrammable SIM[機種変更可能な SIM カード?]の検討を始めてかなりの時間が経つ。それはローエンド路線への転換も可能にする。これまでで最も売れる iPhone が欲しいのなら、電話会社は行動に移して、顧客のために一生懸命競争すべきだ。価格は下がり、顧客のオプションも増える。さらに多くのひとがアップルのエコシステムに加わる。
I think Apple changes how it positions this device. It just sells this iPhone like it sells iPods in Apple Stores, at Amazon, in kiosks at Airports. Let the carriers all compete on price and quality of service like case manufacturers do. It works on AT&T but if they aren’t treating you right, you can go hook up with Verizon or Sprint. Apple has been working on reprogrammable SIMs for some time but could just go in a low-tech direction as well. If the carriers want the most popular iPhone ever, they play ball and they compete hard for customers. Prices drop, options open up for consumers. More people join the Apple ecosystem.
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プリペイド iPhone
この iPhone がプリペイドのネットワークで使えることがとても重要だ。Sprint の Virgin だと月額 25 ドルでデータ通信は使い放題だ。音声電話プランなんて必要にもならない。3G データプランと VoIP アプリが一つか二つ(Facetime?)あれば済んでしまう・・・
Most importantly, it would work on prepaid networks like Sprint’s Virgin, which charge $25/month for unlimited data. Heck, maybe you don’t even need a voice plan. Just 3G data and a VoIP app or two (Facetime?)
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2年縛りも外せる?
電話会社はこの端末を購入し、奨励金を支払って無料配布することもできる。しかし奨励金月額はすぐに積み上がるだろう[?]。多くの米国消費者は2年縛りの契約にうんざりしているハズだ。300 ドルの iPhone が出れば、電話会社が消費者を縛っている力を粉砕できるのだ。
Sure, carriers could buy these things up, subsidize them and give them away free. But monthly subsidies add up quickly. I think a lot of US customers are sick of 2-year plans. A $300 iPhone could smash the hold that carriers have on US customers.
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iPod の成功を再び
それだけではない。アップル自身が主導権を回復することにもなる。iPod が市場を席巻するようになったのはアップルがある譲歩をしてからだ。Windows PC とコンパチの iPod に対して Firewire コードではなく USB コードを使えるようにしたことだ。その途端 iPod は誰でも買えるようになった。それ以降 iPod の人気は急上昇し、市場を制覇したのだ。
More than that, it could put Apple back in the driver’s seat. Apple’s iPod didn’t grab most of the market until Apple made some concessions: It made iPod Windows PC-compatible with a USB cord instead of Firewire. Suddenly everyone could own one. After that, the iPod’s popularity soared and Apple owned the market.
iPhone でも「iPod の力」を示せるのだ。
This could be iPhone’s “iPod moment”.
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リッチなひとのためだけではない
アップル COO の Tim Cook は最近アナリストとのやりとりで次のように述べた。
Apple COO Tim Cook said as much in a recent discussion with analysts.
「iPhone がリッチなひとのためだけのものとは考えていない。」
“We don’t want iPhone to just be for the rich.”
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アップルエコシステムの意味
初代 iPhone を出して以来アップルが多くの収益を上げたことを考えてみよう。音楽、着信音、アプリ、書籍、映画、テレビ番組、それに今度は iCloud・・・アップルのエコシステムに加わるというのはそういうことなのだ。電話会社に縛られない iPhone が出せれば、そこからもさらにアップルは収益をひねり出せる。大衆マーケット向けのデバイスを出せば、今よりもっとカネを稼げるという点がポイントなのだ。
It also helps to consider that Apple makes a lot of money after the original iPhone purchase. Music, ringtones, apps, books, movies, TV shows, and now iCloud are all part of joining the Apple ecosystem. With an iPhone that is able to move from carrier to carrier, Apple could conceivably take some cash off the top there too. The point is, Apple could make so much more than it does currently with a mass market device.
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たったの 8%
アナタの友人はみな iPhone を持っているかもしれない。しかし全アメリカ人で考えればたったの 8% だ。アップルがローエンドモデルを出せばマーケットは4倍に増える。
All of your friends may have an iPhone but only 8% of Americans have ponied up for one. Apple could quadruple its market with a move like this.
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iPod touch も要らなくなる
アップルが 300 ドル以下の iPhone を出せば、iPod touch という存在すら必要なくなる。次回はもっと詳しく触れたい。
And, if Apple can build an iPhone for under $300, you almost have to wonder why they still need the iPod touch. More on that soon.
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iPod touch をベースとするローエンドモデルという考え方はなかなか刺激的だ。
アップルはすでにローエンドモデルのプロトタイプを手中にしている・・・
★ →[原文を見る:Original Text]
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今、使ってるiphoneがもうボロボロ。。画面割れてるし。早急に変えたいが・・
ホントに9月に2機種の新型出るのかな?
2機種ですか、ローモデルの投入は意味あるかな?
みんながハイエンドを欲しいと思うが
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