[教え、導く・・・]
日本でも iPad が発売された日の Michael Gartenberg の指摘がおもしろい。
アップルの成功の秘訣は長年にわたって消費者を教育してきたことにあるというのだ。
Macworld: “Apple’s secret weapon: consumer education” by Michael Gartenberg: 28 May 2010
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消費者教育こそすべて
ではどうして iPad は成功したのか。誰もやったことのない分野で、なぜかくも早く成功することが出来たのか。
So how did Apple do it? Why did Apple succeed where no one else has and how did they do it so quickly?
その答は10年にもわたる教育のおかげだ。アップルの成功のカギは、ほかのメーカーではやらないことを、消費者に対して時間をかけて説明してきたことだ。キーとなる機能にきちんと的を絞り、1年かけてひとつずつ説明していく。初日から iPad を使えるようにするにはどうしたらいいか、アップルは消費者に対して必要なことを教え、導くのだ。このような基礎固めなしには、かかる成功はあり得ない。
The answer is, it took a decade of education and teaching. The key to Apple’s success is that the company often takes the time to explain things to the consumer that no other vendor bothers to do. By keeping a laser focus on key features and introducing them one at a time over a period of years, Apple taught and evangelized everything the consumer needed to know to understand the iPad from day one. Without that foundation, it’s not likely the product would have been nearly the success it has been.
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その例として Michael Gartenberg は、iPod による iPad への基礎固め、アップルストアの果たした役割、消費者ひとりひとりのレベルでの納得などについて説明する。
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簡単だがむずかしい
成功への処方せんは簡単だが、実行するのはむずかしい。誰でもみな体重を減らす秘訣はダイエットとエクササイズという簡単なことだと知っている。にもかかわらず他にもうまい方法があるのではないかと、何百万ドルというカネを毎年費やすのだ。バランスのとれた食事と毎日のエクササイズという処方せんはとても簡単だ。しかしそのとおり実行するとのはとても難しい。
The recipe for success here is easy, but the implementation is hard. Although most people know that the secret to losing weight is the simple regimen of diet and exercise, we still spend billions of dollars each year looking for other means of success. Because while the regimen of eating proper foods in the right proportions and exercising daily is simple, summoning the discipline required to actually do it is quite hard.
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マネできるか
アップルの成功のマジックは、長年のたゆまぬ教育にある。その教育たるや、10年にも及ぶ決意と忍耐のプロセスであり、マーケットの批判に対して自らの決心を守りぬくことなのだ。問題は、アップルのライバルも学校を開いて消費者を入学させることができるか、それとも消費者は母校[アップル]に忠実なのかということだ。
Education is the magic that’s behind much of Apple’s current success, but it’s been a decade-long process of determination, patience and keeping one’s own counsel in the face of market critiques. The question is, can Apple’s competitors get school in session and get consumers to enroll, or is the consumer going to be faithful to their alma mater?
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すべてはこの日のためだったか・・・
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Technorati Tags: Apple, Consumer Education, iPad, Marketing, Michael Gartenberg
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